نظریه صف بندی و روش های محاسباتی

ساعت خدمات
  • دو شنبه 7.00 - 16.30
  • سه شنبه 7.00 - 16.30
  • چهارشنبه 7.00 - 16.30
  • پنج شنبه 7.00 - 16.30
  • جمعه 7.00 - 16.30
  • شنبه 7.00 - 16.30
  • یکشنبه 7.00 - 16.30

سرویس دوره‌ ای خودرو

یکی از مهم‌ترین اقدامات برای حفظ سلامت خودروی شما، موضوع سرویس دوره‌ ای خودرو است. شما با این کار می‌توانید ایمنی خودروی خود را تضمین کنید. بازرسی به عنوان یک سوپاپ اطمینان در موارد مختلف است که می‌تواند شما را نسبت به بسیاری از مسائل مطمئن و آسوده خاطر کند.

هر چند خودروی مدل بالا و ایمن خریداری کرده باشید، همچنان باید چک کردن را در اولویت قرار دهید. برای آنکه خودرو و خودتان را از آسیب‌های آتی محافظت کنید، سرویس دوره‌ ای خودرو می‌تواند مفید باشد. بررسی دوره‌ای عموماً به چند صورت می‌پذیرد که بسیاری در ایران این کار را بر اساس کیلومتر و تعویض روغن انجام می‌دهند. در ادامه سعی می‌کنیم موارد مختلف را برای شما بیان کنیم تا بتوانید به راحتی اقدام به محافظت از خودروی خود کنید.

سرویس دوره‌ ای خودروهای رنو

برای اطلاع از نیاز به سرویس می‌توانید در ساده‌ترین اقدام به بررسی دفترچه راهنما بپردازید.

یک نکته مهم قبل از بیان دوره‌ها، طرح این موضوع است که اگر از کارخانه ماشین نو خریده‌اید، بهتر است در ۲۵۰۰ کیلومتر اقدام به تعویض روغن خودروی خود کنید تا بتوانید از سلامت خودروی خود مطمئن باشید. کم بودن روغن ماشین از شایع‌ترین نکات در بین مکانیک‌ها برای پاسخ به خرابی‌های ماشین نوی ایرانی است.

به طور کلی ما دارای چندین نوع تعویض دوره‌ای هستیم که به شرح زیر هستند:

سرویس اولیه

به طور معمول افراد در عدد ۵۰۰۰ کیلومتر برای اولین بار اقدام به بررسی دوره‌ای خودرو خود می‌کنند که با سرویس موقت متقارن خواهد شد. در این مقطع، اولین تعویض روغن و فیلتر خودرو انجام می‌شود.

حال زمان آن فرا رسیده است که بازرسی‌های کلی را روی خودرو انجام داده و سطح دیگر مایعات را نیز بررسی کنید و در صورت نیاز آن ها را پر کنید. این بازرسی اصلی علاوه بر روغن موتور، تعویض قطعات در صورت نیاز انجام می‌شود. متخصصان و مکانیک‌ها در تعمیرگاه رنو پایتخت این کار را برای شما انجام می دهند و شما نگرانی بابت قطعات نخواهید داشت.

موتورهای جدیدتر و ماشین‌های مدل بالا در این مسافت آسیب کمتری می‌بینند و نیاز کمتری به سرویس عمومی و تمیزکاری کامل دارند تا کاملاً به خودرویی قابل اعتماد تبدیل شود.

سرویس کامل

در حالی که سرویس اولیه چیزی بیش از یک بررسی احتیاطی است و بسیاری از خودروسازان توصیه می‌کنند، اولین سرویس اصلی شما در  ۱۰۰۰۰(یا ۱۲۰۰۰) کیلومتر انجام می‌شود. این اتفاق تقریباً در ۵۰ هزار کیلومتر در ضرایبی از ۱۰۰۰۰ صورت می‌پذیرد و شما یکی در میان تعویض روغن دارید.

در این مرحله، خودروی شما فرسودگی زیادی را تجربه کرده و در معرض گردوغبار و کثیفی بسیاری قرار گرفته است. این موارد می‌تواند ناشی از عبور خودرو از زمین‌های مختلف باشد و ممکن است آسیب‌های ریز و درشتی نیز به ماشین وارد شود.

اقداماتی که در سرویس کامل خودرهای رنو انجام می شود

در این سرویس، چندین بررسی عمده از جمله تعویض روغن با درجه ویسکوزیته توصیه شده که در دفترچه راهنما ذکر شده است، انجام می‌دهیم. همچنین باید فیلتر روغن را تعویض کرده و فیلتر هوا را دوباره تمیز کنید. اگر مرتباً از جاده‌های خاکی عبور می‌کنید، ممکن است مجبور شوید فیلتر هوا را کاملاً تعویض کنید (توصیه می‌شود که هر ۱۰۰۰۰ کیلومتر آن را عوض کنید و از شستشو مجدد خودداری کنید).

همچنین باید فیلتر سیستم تهویه مطبوع را در ۱۰۰۰۰ کیلومتری تعویض کنید که این امر باعث می‌شود هوای تنفس شده در کابین تازه و بدون آلاینده باشد. همچنین این اقدام به افزایش اثر خنک کننده و عمر واحد HVAC کمک می‌کند. این کار را برای شما در تعمیرگاه تخصصی رنو پایتخت به خوبی انجام خواهیم داد.

لاستیک‌ها نیز در این زمان نیاز به بازرسی دارند، بنابراین به یاد داشته باشید که در طول این سرویس تراز بودن، تعادل و چرخش تایرها را بررسی کنید که تعمیرکاران ما این کار را در صورت حضور در تعمیرگاه‌های ما برای شما انجام خواهند داد.

این موضوع به جلوگیری از سایش و پارگی ناهموار و همچنین افزایش عمر تایر و سیستم تعلیق کمک می‌کند. فراموش نکنید که ماشین را کاملاً تمیز کنید و تمام اتصالات و لولا را برای عملکرد روان، روان کاری کنید.

برخی نکات سرویس دوره‌ای خودروهای رنو در دراز مدت

هنگامی که کار زیادی از ماشین گرفته می‌شود، نیازمند برخی سرویس کاری‌ها در بین دوره‌های سرویس کامل و موقت خواهید شد. اولین موضوع بررسی لنت‌های ترمز و تمیز کردن روتورهای دیسک است. با توجه به سبک رانندگی شما این میزان می‌تواند باعث شود که لنت‌ها کمی زودتر یا دیرتر تمام شود. البته میزان استاندارد برای آن‌ها ۱۵۰۰۰ کیلومتر است.

زمان بررسی سایر قسمت‌های موجود در خودرو از جمله ترمز، گیربکس و فرمان نیز فرا رسیده است. فاصله ۱۵۰۰۰ کیلومتری سرویس همچنین بازرسی و تمیز کردن شمع خودروهای بنزینی را به همراه دارد. بررسی فیوز، لامپ و کلاچ از موارد مهم است (عدم جا رفتن دنده یک نکته مهم برای بیان تمام شدن دیسک و صفحه است).

هرگونه چراغ هشداردهنده روی صفحه کیلومتر باید بازرسی شود و کدهای خطا باید با استفاده از ابزار تشخیص حذف شوند.

علاوه بر تمیز کردن پایانه‌ها، باتری خودرو باید دارای ولتاژ مناسب باشد که با اهم‌متر می‌توان آن را سنجید. احتمال دارد که برای کولر و شارژ گاز خنک کننده نیاز باشد.

سرویس دوره‌ای خودروهای رنو

سرویس دوره‌ ای خودرو مطمئناً می‌تواند تا حد زیادی در تضمین طول عمر خودرو به شما کمک کند. شما در سرویس‌های دوره‌ای و به هنگام تعویض روغن نکاتی همچون آب ماشین و باد لاستیک‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهید.

در مورد برخی دیگر خدمات همچون بازبینی چرخ و دیسک بایستی در زمان‌های طولانی‌تر همچون ۱۵۰۰۰ کیلومتر و برخی موارد همچون تسمه تایم در ۴۰۰۰۰ کیلومتر اقدام کنید. توجه داشته باشید که این نکات به شدت مهم هستند و ماشین شما سالم نخواهد ماند، مگر اینکه سرویس‌های دوره‌ای را به خوبی گذرانده باشد.

با مراجعه به رنو پایتخت می‌توانید خدمات سرویس خود را به ما بسپارید و از ایمنی خودروی خود اطمینان حاصل کنید. با ما یک سرویس دروره‌ای بی‌دردسر را با بهترین نظارت‌ها و حرفه‌ای‌ترین مکانیک‌ها تجربه خواهید کرد.

هزینه سرویس دوره ای

نگهداری

تومان 490

  • کلاچ و گیربکس
  • ترمز و سیستم تعلیق
  • خدمات برق
  • معاینه چرخ و فرمان

تعمیر

تومان 680

  • کلاچ و گیربکس
  • ترمز و سیستم تعلیق
  • خدمات برق
  • معاینه چرخ و فرمان