شنبه - 4شنبه 9:00 - 18:00 | 5شنبه 9:00 - 14:00
  • لطفا قبل از مراجعه تماس بگیرید

    09128479163

  • آدرس

    تهران-تهران نو–خیابان دماوند-ایستگاه فرودگاه

روشن شدن باتری خودروی ال 90
فهرست مطالب

دلیل روشن شدن چراغ باتری خودروی ال 90 چیست؟

مهم ترین دلیل روشن شدن چراغ باتری در خودروی ال 90 خطا در سیستم برق می باشد. در این شرایط بهتر است بررسی های ابتدایی را انجام دهید و در صورتی که تخصص کافی برای عیب یابی و تعمیر ندارید به سراغ تعمیرگاه تخصصی ال نود در تهران بروید. “رنو پایتخت” به عنوان یکی از معتبرترین تعمیرگاه های تخصصی در شهر تهران، خدمات خود را با بهترین کیفیت و گارانتی ارائه می کند.

روشن شدن چراغ باطری L90

در اغلب مواقع دلیل روشن شدن چراغ باتری در خودروی ال 90 مربوط به خرابی باتری می باشد. باتری یکی از مهم ترین بخش ها در خودرو است که انرژی الکتریکی را از دینام دریافت می کند و آن را به تمام قسمت های خودرو می رساند. گاهی اوقات مشکلاتی مانند رسوب گرفتن سرباتری به راحتی برطرف می شوند و افراد می توانند با خراشیدن رسوب ها، مجددا جریان برق را ایجاد کرده و باعث خاموش شدن چراغ باتری شوند. اما در برخی از مواقع مشکل فراتر است و راهی به جز مراجعه به تعمیرگاه تخصصی مگان باقی نمی ماند.

علت روشن شدن باتری ال 90 چیست؟

در کلینیک تخصصی رنو “رنو پایتخت” تعمیرکاران ماهر و باتجربه ای فعالیت می کنند که با استفاده از آخرین تکنولوژی ها و ابزارهای روز دنیا تلاش می کنند تا ایرادات موجود یا احتمالی خودرو را پیدا کرده و آن ها را رفع کنند. نکته جالبی که بیان آن خالی از لطف نمی باشد این است که رانندگانی که به سرویس های دوره ای خودرو اهمیت می دهند کمتر از سایرین در معرض مشکلاتی همچون خرابی باتری یا سیستم برق رسانی قرار می گیرند. زیرا مهم ترین دلیل روشن شدن چراغ باتری در خودروی ال 90 اتمام عمر مفید باتری، رسوب گرفتن، شل شدن اتصالات آن و … می باشد.

سرویس های دوره ای کمک می کند تا از ایجاد مشکل یا گسترش آن جلوگیری شود و هزینه تعمیر و نگهداری خودرو در طول زمان کاهش یابد. در حال حاضر خودروی ال نود یکی از خودروهای گران قیمت در ایران به شمار می آید که هزینه تعمیر قطعات آن مقداری بالاست. پس اهمیت دادن به سرویس های دوره ای به نفع رانندگان خواهد بود.

 

بررسی دلیل روشن شدن چراغ باتری در خودروی ال 90

  • اگر باتری سولفاته شود قطعا عبور جریان الکتریکی در آن به درستی انجام نمی شود و باعث روشن شدن چراغ مربوطه در پشت آمپر خواهد شد. رفع رسوبات در باتری به روش های مختلفی انجام می شود. اگر اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید امکان رسوب زدایی در منزل نیز وجود دارد. در غیر این صورت بهتر است به تعمیرگاه تخصصی رنو شرق تهران مراجعه کنید.
  • همان طور که قبلا اشاره شد باتری انرژی مورد نیاز خود را از دینام تامین می کند. دینام انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل کرده و آن را به سوی باتری هدایت می کند. بروز اختلال در این فرآیند باعث می شود که چراغ باتری خودروی ال نود روشن شود.
  • برق تولیدی توسط دینام بین 13.8 الی 14.5 است. به همین دلیل اگر از برف پاک کن، سیستم صوتی، چراغ ها و سایر آپشن های برقی خودرو به طور همزمان استفاده کنید این احتمال وجود دارد که چراغ باتری روشن شود. زیرا در حال استفاده بیش از حد از برق هستید.
  • باتری خودرو طول عمر مشخص و محدودی دارد و بعد از طی کردن مسافتی معین، عمر آن به پایان می رسد و هیچ راهی به جز تعویض آن وجود نخواهد داشت. اگر مدت زمان طولانی است که از خودرو استفاده نکرده اید و یا مسافت موردنظر را طی کرده اید و به اتمام باتری شک دارید بهتر است آن را تست کنید. زیرا اتمام آن از مهم ترین دلایل روشن شدن چراغ باتری در خودروی ال نود محسوب می شود.

دلایل روشن شدن باتری خودروی ال 90

اقدامات لازم بعد از روشن چراغ باتری

اکنون که با دلیل روشن شدن چراغ باتری در خودروی ال 90 آشنا شدیم از نظر شما باید چه اقداماتی را انجام دهیم؟ آیا به رانندگی با خودرو ادامه دهیم یا آن را متوقف کرده و به یک تعمیرگاه تخصصی ببریم؟

  • در گام نخست باید تمام آپشن های برقی خودرو را خاموش کنید تا فشار وارده بر باتری کاهش پیدا کند.
  • خودرو را به یک مکان امن برده، آن را پارک کرده و در صورت داشتن اطلاعات و تجربه کافی بررسی های اولیه را انجام دهید.
  • بررسی فیوز و دینام را در اولویت قرار دهید و از سالم بودن آن ها اطمینان حاصل کنید. زیرا خرابی این دو قطعه می تواند دلیل روشن شدن چراغ باتری باشد.
  • در صورتی که نتوانستید عیب یابی یا تعمیر را انجام دهید خودرو را روشن کرده و با سرعت بسیار آهسته آن را به تعمیرگاه مگان و رنو برسانید. فراموش نکنید که رانندگی با سرعت بالا می تواند وضعیت را وخیم کند.

عیب یابی چراغ باتری و دینام

بر اساس توضیحاتی که در این مطلب ارائه شد به این نتیجه می رسیم که دینام و باتری ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند و هنگامی که به دنبال دلیل روشن شدن چراغ باتری در خودروی ال 90 هستیم باید وضعیت دینام را نیز مورد بررسی قرار دهیم.

زمانی که چراغ باتری به شکل پررنگ روشن می شود به این معناست که دیود دینام خراب است. اگر باتری شارژ نشود چراغ دینام نمی تواند به درستی کار کند. در این حالت باید آفتامات را تعویض کنیم. تعویض این بخش بر عهده تکسنین ها و تعمیرکاران مجرب می باشد. همچنین اگر مشاهده کردید که نور چراغ باتری کم رنگ است به این معناست که شارژ دینام کم شده و بالشتک آن خراب شده است.

Rate this post

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *