شنبه - 4شنبه 9:00 - 18:00 | 5شنبه 9:00 - 14:00
  • لطفا قبل از مراجعه تماس بگیرید

    09128479163

  • آدرس

    تهران-تهران نو–خیابان دماوند-ایستگاه فرودگاه

علت روشن شدن چراغ باتری رنو مگان چیست- رنوپایتخت
فهرست مطالب

دلیل روشن شدن چراغ باتری در خودروی رنو مگان

دلیل روشن شدن چراغ باتری در خودروی رنو مگان

دلیل روشن شدن چراغ باتری در خودروی رنو مگان مربوط به شل بودن یا رسوب گرفتن بست های باتری، اشکال در تسمه دینام، قطع شدن بست سیم دینام به باتری و … است. عیب یابی و رفع هر کدام از این موارد باید در تعمیرگاه مگان انجام شود. رنو پایتخت به عنوان تعمیرگاه تخصصی مگان یکی از مراکز معتبر در این زمینه شناخته می شود که تمام خدمات را با گارانتی ارائه می دهد.

روشن شدن چراغ باتری ماشین رنو

علت روشن شدن چراغ باطری مگان

گاهی اوقات دلیل روشن شدن چراغ باتری در خودروی رنو مگان بسیار ساده است و افراد مبتدی نیز می توانند عیب یابی آن را انجام دهند. اما گاهی اوقات تشخیص ایراد به تخصص نیاز دارد و باید برای رفع آن به کلینیک تخصصی رنو مراجعه کنید. در کلینیک ها و تعمیرگاه های تخصصی از جمله رنو پایتخت از دستگاه هایی استفاده می شود که به عیب یابی هر چه بهتر خودرو کمک می کنند. چراغ باتری در پشت آمپر قرار دارد و دلایل زیادی از جمله رسوب گرفتن یا شل شدن بست های باتری می تواند باعث روشن شدن آن شود. باتری جزو قطعات مصرفی خودرو محسوب می شود که عمر مشخصی دارد. زمانی که عمر مفید آن به اتمام برسد باز هم شاهد روشن شدن چراغ باتری خواهیم بود.

رسوب گرفتن باتری و شل شدن بست های آن

رسوب هایی که بر روی سر باتری ایجاد می شوند نارسانا هستند و همین امر موجب می شود که در جریان برق تداخل ایجاد شود. اگر به دنبال دلیل روشن شدن چراغ باتری در خودروی رنو مگان هستید پیشنهاد می کنیم ابتدا سر باتری را بررسی کنید و در صورتی که با رسوب گرفتگی آن مواجه شدید اقدام به خراشیدن رسوب ها کنید تا برق به راحتی جریان پیدا کند. نکته دیگری که در این خصوص وجود دارد شل بودن بست های باتری است که سفت کردن آن ها نیازی به تخصص ندارد و شما می توانید به آسانی آن را انجام دهید.

Turn-on-car-battery-lights reno

قطعی در بست سیم دینام به باطری

باتری انرژی خود را از دینام تامین می کند. دینام قطعه مهمی در خودرو است که وظیفه تبدیل انرژی مکانیکی به الکتریکی را بر عهده دارد. هنگامی که دینام وظیفه خود را به درستی انجام داد و قصد انتقال انرژی الکتریکی به باتری را داشت نباید در مسیر انتقال مانعی وجود داشته باشد. در غیر این صورت چراغ باتری روشن می شود. رفع این مشکل برخلاف مورد قبلی، به تخصص و تجربه نیاز دارد و به هیچ عنوان توصیه نمی کنیم که افراد مبتدی آن را انجام دهند.

ایراد در تسمه دینام

دلیل روشن شدن چراغ باتری در خودروی رنو مگان ایراد و خرابی در تسمه دینام است. این ایرادات می تواند شامل پارگی یا شل شدگی باشد. زیرا برق رسانی از طریق دینام به باطری دچار اختلال خواهد شد. رفع ایرادات فنی باید در تعمیرگاه تخصصی رنو شرق تهران انجام شود.

اتمام عمر باطری

همان طور که قبلا اشاره کردیم باتری جزو قطعات مصرفی در هر خودرو محسوب می شود و هنگامی که عمر مفید آن به اتمام برسد باید آن را تعویض کرد. تمام شدن عمر این قطعه مهم ترین دلیل روشن شدن چراغ باتری در خودروی رنو مگان به شمار می رود. اما قبل از تعویض می توانید به تعمیرگاه مگان مراجعه کنید و بعد از اتصال سیستم برق خودرو به دستگاه های مربوطه، از پایان یا عدم پایان عمر باتری مطمئن شوید.

چراغ باتری با گاز دادن خودرو خاموش می شود !

یکی از رایج ترین سوالاتی که رانندگان می پرسند این است که چرا چراغ باتری با گاز دادن خودرو، خاموش می شود؟ در پاسخ باید گفت هنگامی که شما پای خود را بر روی پدال گاز فشار می دهید، باتری خودرو با دور موتور بالا شارژ می شود و دینام قادر است باتری را با جریان بیشتری شارژ کند. بدیهی است که در صورت بروز چنین اتفاقی، دینام دچار مشکل است.

اغلب کارشناسان و تعمیرکارانی که به طور حرفه ای در زمینه تعمیر خودرو رنو مگان فعالیت می کنند بر این عقیده هستند که بروز مشکل فوق به دلیل فرسودگی دینام است. علاوه بر آن هر مشکلی که به دینام مرتبط باشد ( مانند خرابی تسمه دینام، شل بودن اتصالات و …. ) نیز می تواند مساله ساز باشد. ناگفته نماند که یک باتری خراب باعث آسیب به دینام می شود. پس توجه به سلامتی باتری و دینام به طور همزمان قابل توجه است.

روشن شدن چراغ باتری رنو مگان

دلیل چشمک زدن چراغ اضطراری باتری رنو مگان !

پس از آنکه با دلیل روشن شدن چراغ باتری در خودروی رنو مگان آشنا شدیم باید به این نکته بپردازیم که گاهی اوقات چراغ باتری چشمک می زند. این مشکل در مواقعی رخ می دهد که تسمه دینام در حال لغزش است و یا خود دینام خراب شده است.

چشمک زدن چراغ باتری به این معناست که دینام گاهی برق تولید می کند و گاهی خیر! همچنین تسمه دینام گاهی درست کار می کند و گاهی خیر ! در این شرایط باید شک بیشتری بر شل بودن تسمه کرد. زیرا شل بودن تسمه عامل اصلی در لغزش است.

علت روشن شدن چراغ باطری و استپ !

هنگامی که چراغ باتری و چراغ STOP به طور همزمان روشن می شوند به این معناست که دینام خودرو رنو مگان دچار مشکل شده است. اگر به سلامت دینام بی توجه باشید و در هنگام خرابی آن را تعمیر نکنید آسیب زیادی به باتری خودرو وارد می شود و سایر قطعات نیز درگیر خواهند شد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم قبل از آنکه دیر شود سرویس های دوره ای و چکاپ خودرو را جدی بگیرید و قطعاتی که در حال خراب شدن هستند را تعمیر کنید. قطعا در این شرایط هزینه تعمیر و نگهداری خودرو در طولانی مدت کاهش چشمگیری پیدا می کند.

Rate this post

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *