شنبه - 4شنبه 9:00 - 18:00 | 5شنبه 9:00 - 14:00
  • لطفا قبل از مراجعه تماس بگیرید

    09128479163

  • آدرس

    تهران-تهران نو–خیابان دماوند-ایستگاه فرودگاه

دلیل روغن سوزی در خودروی رنو مگان
فهرست مطالب

دلیل روغن سوزی در خودروی رنو مگان چیست؟

در مطلب پیش رو به این سوال پاسخ خواهیم داد که ” دلیل روغن سوزی در خودروی رنو مگان چیست؟ ” مواردی مانند استفاده از روغن موتور نامناسب، خرابی شاتون ها و یاتاقان ها، پوسیدگی کاسه نمد و … منجر به روغن ریزی می شوند. ساده ترین راهی که برای تشخیص این مشکل وجود دارد این است که خودرو را به مدت چند ساعت در یک مکان ثابت پارک کنید. اگر بعد از گذشت چند ساعت شاهد ریخته شدن روغن در زیر خودرو هستید به این معناست که خودرو دچار روغن ریزی شده و باید در اسرع وقت آن را به تعمیرگاه تخصصی مگان نشان دهید.

دلیل روغن سوزی در خودروی رنو مگان

روغن ریزی خودروی مگان

اغلب رانندگان تازه کار نمی دانند که دلیل روغن سوزی در خودروی رنو مگان چیست؟ و تصور می کنند که مشکل خاصی در خودرو وجود ندارد. در حالی که اگر مشکل روغن ریزی خودرو را حل نکنید باعث ایجاد صدمات جبران ناپذیر، نا امن شدن خودرو و … خواهید شد. روش های مختلفی برای تشخیص روغن ریزی وجود دارد که می توان  به ساده ترین آن یعنی پارک کردن خودرو در یک مکان ثابت اشاره کرد.

اگر خودرو دچار روغن ریزی باشد، با پارک کردن چند ساعته آن در یک مکان ثابت و سپس بررسی زیر خودرو، به این مشکل پی خواهید برد. به طور کلی روغن سوزی در خودروهایی رخ می دهد که کارکرد زیادی دارند و قدیمی هستند. زمانی که روغن همراه با بنزین می سوزد و سطح آن به تدریج کم می شود اصطلاحا می گویند که روغن سوزی رخ داده است.

معمولا دلیل روغن ریزی خودرو در کلینیک تخصصی رنو تشخیص داده می شود. در تعمیرگاه تخصصی رنو شرق تهران ” رنو پایتخت ” تعمیرکاران ماهر و کارآزموده ای فعالیت می کنند که علاوه بر استفاده از دستگاه ها و ابزارهای پیشرفته به منظور عیب یابی، خدمات خود را نیز گارانتی می کنند و این موضوع توانسته خیال مشتریان را از بابت چالش های احتمالی راحت کند.

تعمیر و سرویس مگان با قیمت مناسب و ارائه خدمات سریع

علت روغن سوزی مگان چیست؟

قبل از آنکه بگوییم که دلیل روغن سوزی در خودروی رنو مگان چیست؟ باید به این نکته اشاره کنیم که بدیهی است که وظیفه روغن موتور، کاهش اصطکاک میان قطعات و خنک کنندگی آن هاست. اگر موتور از روغن استفاده نکند و یا سطح آن از حالت نرمال کمتر شود سایش و اصطکاک میان قطعات رخ می دهد و این امر باعث داغی بیش از حد قطعات می شود.

اگر روغن موتور وارد مخزن شود و به دلیل حرارت زیاد تجزیه شود قطعا کیفیت خود را از دست داده و ویژگی های روانکاری، جذب ذرات ناخالص، پاک کنندگی و خنک کنندگی را از دست می دهد. روغن موتور باید هر چند وقت یکبار تعویض شود تا سلامت قطعات تضمین شوند. توجه داشته باشید که اگر موتور خودرو سالم باشد و راندمان خوبی داشته باشد، روغن مصرف نمی شود. پس هنگامی که خودرو دچار روغن ریزی می شود باعث کاهش سطح خودرو خواهد شد. روغن ریزی به دلایل زیر رخ می دهد:

  • ساییدگی و فرسودگی لاستیک گیت
  • استفاده از روغن موتور غیر اورجینال و نامرغوب
  • خرابی شاتون ها و یاتاقان ها
  • پوسیدگی و خرابی کاسه نمد
  • شکستگی و خرابی رینگ پیستون
  • سایش و خوردگی جداره سیلندر

رفع روغن سوزی موتور

اکنون که به خوبی می دانیم دلیل روغن سوزی در خودروی رنو مگان چیست؟ نوبت به این می رسد که به یک نکته مهم اشاره کنیم.  تعمیرگاه تخصصی ال نود در تهران ” رنو پایتخت” به تمام مشتریان توصیه می کند که سرویس های دوره ای را جدی بگیرند. در سرویس های دوره ای بسیاری از ایرادات تشخیص داده می شوند. توجه داشته باشید که روغن سوزی موتور همیشه با علائمی مانند نشتی همراه نیست و گاهی می تواند بدون نشتی رخ دهد که وضعیتی وخیم تر را ایجاد می کند. این شرایط باعث آسیب داخلی خودرو خواهد شد و اگر به موقع به آن رسیدگی نشود هزینه گزافی به شما تحمیل خواهد کرد.

دلیل روغن سوزی در خودروی رنو مگان

بهترین زمان تعویض روغن موتور مگان

برخی از مدل های خودرو مگان مانند مدل 1600 و 2000 زمانی که به سرویس دوره ای نیاز پیدا می کنند و یا به تعویض روغن موتور نیازمند می ششوند، چراغ پشت آمپر روشن می شود. این موضوع یکی از بهترین آپشن هایی است که در خودروی مگان تعبیه شده و قطعا کار رانندگان را راحت تر می کند. زیرا برخی از آن ها زمان تعویض روغن موتور را فراموش می کنند و به طور ناخواسته باعث آسیب های فراوانی به خودرو می شوند.

سایر دلایل روغن سوزی موتور مگان

در بخش قبل ذکر کردیم که اصلی ترین دلیل روغن سوزی در خودروی رنو مگان چیست؟ اکنون می توان به سایر دلایل اشاره کرد:

  • بررسی شمع ها و چرب بودن سر آن ها
  • استشمام بوی روغن سوخته در کاپوت و محفظه خودرو
  • چرب بودن بخش داخلی لوله اگزوز
  • خارج شدن دور سفید، آبی یا سیاه از اگزوز

دود سیاه

یکی از رایج ترین مسائلی که در خصوص روغن سوزی وجود دارد خروج دود سیاه از اگزوز می باشد. این موضوع نشان دهنده مشکل در سیستم جرقه زنی می باشد. معمولا خروج دود سیاه در خودروهای قدیمی متداول تر بود. به هر حال باید برای رفع این ایراد به تعمیرگاه مگان مراجعه کنید.

دود سفید

هنگامی که شاهد خروج دود سفید از اگزوز هستیم دو حالت وجود دارد. نخستین حالت این است که دود نیست بلکه بخار است که در دمای منفی 10 درجه از اگزوز خارج می شود و دومین حالت نشان دهنده ورود مایع خنک کننده به محفظه احتراق می باشد.

دود آبی

هنگامی که با خروج دود آبی از اگزوز مواجه می شویم باید حساسیت بیشتری به خرج دهیم زیرا مستقیما نشان دهنده روغن سوزی موتور است که اگر نسبت به رفع آن اقدام نکنید دردسرهای زیادی را برای شما ایجاد خواهد کرد.

دلیل روغن سوزی در خودروی رنو مگان

در این مطلب گفتیم که دلیل روغن سوزی در خودروی رنو مگان چیست؟ چه علائمی دارد و بهترین راهکارها برای رفع آن چه می باشد؟ امیدواریم که رانندگان محترم با در نظر گرفتن این موارد و توجه به اهمیت سرویس های دوره ای، هزینه های خود را در طول زمان کاهش دهند و به حفظ سلامت خودرو کمک کنند.

Rate this post

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *