شنبه - 4شنبه 9:00 - 18:00 | 5شنبه 9:00 - 14:00
  • لطفا قبل از مراجعه تماس بگیرید

    09128479163

  • آدرس

    تهران-تهران نو–خیابان دماوند-ایستگاه فرودگاه

بهترین روغن موتور برای خودرو های مگان رنو و ساندرو
فهرست مطالب

روغن موتور مناسب برای ال 90 ،مگان و ساندرو چیست؟

برای آنکه بتوانید روغن موتور مناسب برای ال 90 ،مگان و ساندرو را انتخاب کنید باید به مواردی از جمله نوع روغن، استانداردها، ویسکوزیته و …. توجه کنید. بدون شک روغن موتور جزو نیازهای اساسی هر خودرو محسوب می شود و برای آنکه از عملکرد مناسبی برخوردار باشد باید از روغن مرغوب و باکیفیت بهره بگیرد. در غیر این صورت خسارت های جبران ناپذیری به موتور وارد خواهد شد. اگر ساکن پایتخت هستید پیشنهاد می کنیم برای تعویض روغن موتور به تعمیرگاه تخصصی ال نود در تهران “رنو پایتخت” مراجعه کنید.

اهمیت استفاده از بهترین روغن موتور چیست؟

قبل از آنکه به معیارهای مهم در انتخاب ” نوع مناسب روغن موتور برای خودروهای ال 90، مگان و ساندرو ” اشاره کنیم باید بگوییم که اهمیت استفاده از بهترین روغن موتور چیست؟ روغن موتور به عنوان قلب تپنده خودرو محسوب می شود که اگر نسبت به کیفیت آن بی توجهی کنید قطعا خسارات زیادی به خودرو وارد خواهد شد. روغن های باکیفیت و مرغوب باعث افزایش طول عمر موتور و بهبود عملکرد آن می شوند. در واقع می توان گفت که طول عمر موتور خودرو تا حد زیادی به نوع روغن موتور آن بستگی دارد.

روغن موتور مناسب برای ال نود مگان و ساندرو

روغن موتور ترکیبات پیچیده ای دارد و از افزودنی های مختلفی تشکیل شده است. جالب است بدانید که هر چقدر سن موتور بیشتر باشد اهمیت استفاده از بهترین روغن افزایش پیدا می کند. روغن موتور به عنوان روانکار نیز شناخته می شود که منجر به کاهش اصطکاک میان قطعات و کاهش حرارت آن ها می شود. هنگامی که به جای استفاده از روغن های مرغوب و گران قیمت به سراغ روغن های بی کیفیت  و ارزان می رویم اتفاقی که می افتد این است که سایش میان قطعات افزایش پیدا می کند و حرارت موتور بالا می رود. این موضوع چیزی به جز خرابی موتور و تحمل هزینه های گزاف برای تعمیر آن را در پی ندارد.

توجه داشته باشید که تعویض روغن موتور باید در زمان و موعد مقرر انجام شود و تعویض آن در تعمیرگاه تخصصی مگان انجام شود. در تعمیرگاه های تخصصی از جمله ” رنو پایتخت” از دستگاه های پیشرفته برای تخلیه روغن قبلی و اضافه کردن روغن جدید کمک گرفته می شود.

بهترین روغن موتور برای ال 90، مگان و ساندرو

برای آنکه بتوانید نوع مناسب روغن موتور برای خودروهای ال 90، مگان و ساندرو را تشخیص دهید باید در هنگام خرید به موارد زیر توجه ویژه ای نشان دهید. لازم به ذکر است که این روزها می توان خرید روغن موتور را از طریق کلینیک تخصصی رنو انجام داد. زیرا در تعمیرگاه های حرفه ای انواع روغن موتور نیز به فروش می رسد.

بررسی استانداردهای روغن ماشین

استانداردهای مختلفی برای تولید روغن موتور وجود دارد که امروزه بهترین استاندارد شامل API و ACEA می باشد. این موضوع بر روی بسته بندی روغن موتور درج شده و شما می توانید با مطالعه آن، بهترین محصول را انتخاب کنید. هر کدام از استانداردهای مذکور نقش مهمی در بهبود عملکرد موتور خواهند داشت.

توجه به ویسکوزیته روغن موتور

منظور از ویسکوزیته، میزان غلظت روغن موتور است. معمولا روغن موتور در هوای سرد سفت شده و موجب می شود که خودرو در زمستان به سختی روشن شود. پس بهتر است که انتخاب نوع مناسب روغن موتور برای خودروهای ال 90، مگان و ساندرو بر اساس شرایط اقلیمی باشد.

انتخاب نوع روغن موتور

روغن موتورها از نظر روش تولید به سه دسته تقسیم بندی می شوند که شامل سنتتیک، نیمه سنتتیک و معمولی است:

  • سنتتیک: این روغن از روغن خام مشتق می شود که روش پردازش آن با روغن های معدنی متفاوت است و این موضوع تاثیر زیادی بر عملکرد و کاربرد آن خواهد گذاشت. این روغن ها برای موتورهای مدرن مناسب هستند و به علت خالص بودن، حرکت روان تری میان قطعات موتور دارند و باعث بهبود عملکرد آن می شوند.
  • نیمه سنتتیک: روغن های نیمه سنتتیک عملکرد پایین تری نسبت به روغن های سنتتیک دارند و خرید آن ها مقرون به صرفه تر است. آن ها ترکیبی از روغن های سنتتیک و معمولی هستند و برخی از ویژگی های روغن سنتتیک را در دل خود دارند.
  • معمولی: روغن های معمولی یا مینرال از تصفیه روغن خام بدست می آیند. بدین منظور روغن خام را تقطیر و سپس تجزیه می کنند. این فرآیند بدون ایجاد تغییر در مولکول های هیدروکربن انجام می شود. در حال حاضر این روغن ها در موتورهای قدیمی مورد استفاده قرار می گیرند و ویسکوزییه پایین تری دارند.

روغن موتور خودروی رنو مگان و ساندرو

روغن موتور برای موتور دیزلی یا بنزینی

برای انتخاب روغن موتور مناسب برای ال 90 ،مگان و ساندرو باید به دیزلی یا بنزینی بودن موتور توجه کنید. به طور مثال موتورهای دیزلی نسبت به موتورهای بنزینی زودتر داغ می شوند و این موضوع به دلیل تراکم بالای آن هاست. به همین دلیل روغن هایی که بدین منظور تولید می شوند از مواد پاک کننده بیشتری برخوردار هستند.

چک کردن تاییدیه ‌ها روغن موتور

در هنگام خرید روغن موتور باید به موارد مندرج بر روی بطری توجه کنید. یکی از موارد ضروری وجود تاییدیه OEM و کدهای مرتبط با آن می باشد. این کدها نشان دهنده این است که روغن موتور از استانداردهای مختلف برخوردار می باشد.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت روغن موتور

قیمت روغن موتور در بازار بسیار متنوع است و انتخاب هر کدام از آن ها به بودجه شما بستگی دارد. پارامترهایی از جمله ویسکوزیته، نوع روغن، برند، کیفیت و … همگی بر قیمت نهایی تاثیرگذار هستند. قطعا روغن های خارجی گران تر از روغن های داخلی می باشند.

روغن موتور مناسب برای ماشین های ال نود مگان و ساندرو

بهترین روغن موتور برای خودروهای رنو  

این روزها برند Elf نوع مناسب روغن موتور برای خودروهای ال 90، مگان و ساندرو محسوب می شود. علاوه بر آن می توان به برند bt نیز اشاره کرد. این روغن ها به تایید کمپانی رنو رسیده و از تمام ویژگی های یک روغن موتور ایده آل برخوردار هستند.

Rate this post

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *