شنبه - 4شنبه 9:00 - 18:00 | 5شنبه 9:00 - 14:00
  • لطفا قبل از مراجعه تماس بگیرید

    09128479163

  • آدرس

    تهران-تهران نو–خیابان دماوند-ایستگاه فرودگاه

فهرست مطالب

علت سوختن واشر سرسیلندر در رنو مگان

علت سوختن واشر سرسیلندر در رنو مگان مربوط به رانندگی نامناسب، گرمای بیش از حد هوا، کاهش سطح آب رادیاتور و … می باشد. برخلاف تصور عموم رانندگان، واشر سرسیلندر جزئی از سیلندر نیست بلکه قطعه ای از موتور می باشد که وظیفه تکمیل کنندگی سیلندر را بر عهده دارد. در این مطلب علاوه بر آنکه به علت سوختن واشر سرسیلندر در رنو مگان می پردازیم به علائم بروز این مشکل نیز اشاره خواهیم کرد.

علت سوختن واشر سرسیلندر در رنو مگان

واشر سرسیلندر مگان چیست؟

قبل از آنکه به علت سوختن واشر سرسیلندر در رنو مگان بپردازیم باید این بخش مهم از موتور خودرو را معرفی کنیم. واشر سرسیلندر در خودروی مگان به نام گسکت نیز شناخته می شود و قطعه ای از موتور است که میان سیلندر و سرسلیندر قرار می گیرد و آن را آب بندی می کند. همچنین نقش مهمی در جلوگیری از فرار گازهای ناشی از احتراق، نشت روغن و نشت آب دارد. توجه داشته باشید که هر نوع نشتی باعث اختلال در عملکرد موتور می شود و راندمان آن را کاهش می دهد. اگر دچار مشکلاتی در خصوص سیلندر، سرسیلندر، واشر سرسیلندر، موتور و… شدید می توانید با مراجعه به تعمیرگاه تخصصی مگان آن ها را رفع کنید. توجه داشته باشید که در کلینیک تخصصی رنو تکنسین های کاربلد و کارآزموده مشغول به کار هستند و به طور کامل بر سیستم خودرو مگان تسلط دارند.

تعمیر و سرویس مگان با قیمت مناسب و ارائه خدمات سریع

چرا واشر سرسیلندر می سوزد؟

مهم ترین علت سوختن واشر سرسیلندر در رنو مگان مربوط به افزایش بیش از حد دمای موتور است. به این معنا که اگر سیستم خنک کننده موتور عملکرد نادرستی داشته باشد منجر به افزایش دمای آن و در نهایت سوختگی واشر سرسیلندر می شود. اما نباید از سایر دلایل نیز غافل شد:

  • کاهش سطح آب رادیاتور
  • خراب شدن پروانه
  • انسداد مجاری و لوله های آب
  • تشکیل رسوب در سیستم خنک کننده
  • عدم رانندگی مناسب و محتاطانه
  • کاهش حجم مایع خنک کننده
  • رانندگی در هوای به شدت گرم
  • خراب شدن واترپمپ و ترموستات

انواع واشر سرسیلندر مگان

واشر سرسیلندر در انواع مختلفی ساخته می شود که مهم ترین تفاوت در جنس آن هاست. این دسته بندی شامل 4 نوع می باشد:

  • فولاد چند لایه: این نوع از واشر سرسیلندر که به نام MLS نیز شناخته می شود بهترین نوع واشر برای خودرو مگان محسوب می شود. در ساخت این واشر از 2 الی 5 لایه نازک استفاده می شود و اغلب خودروهای امروزی از این جنس استفاده می کنند. واشرهای فولادی مقاومت بیشتری دارند و علت سوختن واشر سرسیلندر در رنو مگان کمتر روی آن ها تاثیر می گذارد.
  • مس: نوع دیگری از واشرها از جنس مس هستند. البته استفاده از آن ها خیلی متداول نیست اما کارآیی مخصوص به خود را دارند. مس بسیار انعطاف پذیر است و به همین دلیل فرآیند آب بندی را به خوبی انجام می دهد. همچنین قدرت انتقال حرارت بالایی را دارد اما قیمت آن مقداری گران تر از سایر جنس ها می باشد. به همین دلیل کمتر در خودروهای مگان مورد استفاده قرار می گیرد.
  • کامپوزیت: واشر سرسیلندر کامپوزیتی اغلب در خودروهای قدیمی مورد استفاده قرار می گرفت و امروزه کمتر خودرویی از آن استفاده می کند .اگر تمایل دارید واشر سرسیلندر خودرو را تعویض کنید پیشنهاد می کنیم به سراغ سایر متریال بروید.
  • الاستومریک: این نوع از واشر سرسیلندر ظاهرا نوعی پلیمر پلاستیکی است. اما انعطاف پذیری بسیار خوبی دارد و در برخی از خودروها مورد استفاده قرار می گیرد.

علائم خرابی واشر سرسیلندر مگان چیست؟

اکنون به خوبی با علت سوختن واشر سرسیلندر در رنو مگان آشنا شدیم. معمولا سوختگی این قطعه در مگان مدل 1600 بیشتر رخ می دهد. در این مطلب شما را با علائم این موضوع آشنا می کنیم و توصیه می کنیم به محض مشاهده هر گونه از این علائم به تعمیرگاه مگان مراجعه کنید:

خروج دود و بخار سفید از اگزوز

اگر در هنگام رانندگی متوجه شدید که دود به رنگ سفید و غلیظ درآمده به احتمال زیاد با سوختگی واشر سرسیلندر مواجه شده اید. دلیل سفید شدن رنگ دود، ورود آب به محفظه سیلندر و سوختن مخلوط بنزین و هوا می باشد. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که خروج دود سفید از اگزوز در مناطق سردسیر و مرطوب امری طبیعی است و همیشه دال بر سوختگی واشر سرسیلندر نیست.

تغییر رنگ و حالت روغن موتور

از دیگر نشانه های سوختگی واشر سرسیلندر تغییر رنگ و حالت روغن موتور است. در این حالت هنگامی که شما گیج مخصوص روغن را بیرون می کشید متوجه شیری شدن رنگ روغن خواهید شد. این موضوع زمانی رخ می دهد که آب وارد روغن شده است.

تشکیل حباب در آب رادیاتور

اغلب افرادی که با علت سوختن واشر سرسیلندر در رنو مگان آشنا هستند به خوبی علائم آن را می شناسند. علامت دیگری که در این خصوص وجود دارد ایجاد حباب در آب رادیاتور می باشد. در بیشتر مواقع تولید این حباب ها به دلیل فشار کمپرس سیلندر است. اگر این اتفاق افتاد احتمال متورم شدن شلنگ مخصوص رادیاتور وجود خواهد داشت. همچنین هنگامی که درب آب رادیاتور را باز کنید متوجه به جوش آمدن آب آن خواهید بود.

داغ شدن بیش از حد موتور

داغی بیش از حد موتور از دیگر نشانه های سوختگی واشر سرسیلندر مگان می باشد. رانندگی در شرایط نامناسب و هوای گرم باعث بروز این مشکل خواهد شد. زیرا احتراق مداوم منجر به کاهش حجم مایع خنک کننده می شود. همان طور که قبلا اشاره شد کم شدن مایع خنک کننده علت سوختن واشر سرسیلندر در رنو مگان محسوب می شود و باعث افزایش دمای موتور خواهد شد.

توصیه می کنیم برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی در خودرو، سرویس های دوره ای و چکاپ های منظم را جدی بگیرید. خصوصا اگر قصد دارید به مسافرت های طولانی بروید و یا در شرایط نامساعد آب و هوایی رانندگی کنید. خوشبختانه تعمیرگاه رنو پایتخت به عنوان تعمیرگاه تخصصی رنو شرق تهران خدمات متنوعی را در اختیار شهروندان خود قرار داده که یکی از آن ها تعویض واشر شرسیلندر می باشد.

Rate this post

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *