شنبه - 4شنبه 9:00 - 18:00 | 5شنبه 9:00 - 14:00
  • لطفا قبل از مراجعه تماس بگیرید

    09128479163

  • آدرس

    تهران-تهران نو–خیابان دماوند-ایستگاه فرودگاه

چراغ چک و دلایل روشن شدن آن در خودروی مگان - رنوپایتخت
فهرست مطالب

دلایل روشن شدن چراغ چک مگان چیست؟

 از مهم ترین دلایل روشن شدن چراغ چک در خودروی رنو مگان می توان به بروز ایراد در سیستم تزریق سوخت، نقص در گیربکس، خرابی سنسورها و … اشاره کرد. به طور کلی روشن شدن این چراغ در خودرو به این معناست که بخشی از سیستم دچار ایراد و نقصان شده است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم این مطلب را به بررسی دلایل روشن شدن چراغ چک در خودروی رنو مگان اختصاص دهیم و راهکارهای کارآمد ارائه دهیم.

علت روشن شدن چراغ چک در رنو مگان

هنگامی که از دلایل روشن شدن چراغ چک در خودروی رنو مگان صحبت می کنیم باید به سراغ سیستم الکترونیکی و مکانیکی آن برویم و بخش های مختلف را مورد ارزیابی قرار دهیم. افرادی که در زمینه تعمیر خودرو تجربه دارند به خوبی می توانند از موارد مندرج در این مطلب استفاده کنند. اما اگر مبتدی هستید و هیچ سررشته ای در خصوص تعمیر خودرو ندارید توصیه می کنیم برای عیب یابی و تشخیص مشکلات احتمالی به سراغ تعمیرگاه تخصصی مگان بروید. “رنو پایتخت” به عنوان کلینیک تخصصی رنو خدمات متنوعی به مشتریان خود ارائه می دهد که یکی از مهم ترین آن ها عیب یابی بخش های الکترونیکی و مکانیکی خودرو است.

ایراد در سیستم تزریق سوخت

در سیستم سوخت هر خودرویی از جمله رنو مگان سنسورهای مختلفی برای تزریق سوخت وجود دارد. اگر این سنسورها دچار خرابی شوند و یا خود سیستم تزریق سوخت دچار مشکل شود شاهد روشن شدن چراغ چک خودرو خواهیم بود. برای تشخیص این مشکل باید به سراغ تعمیرگاه مگان بروید. تعمیرگاه های تخصصی از جمله رنو پایتخت تمام خدمات خود را با گارانتی ارائه می دهد و این موضوع خیال مشتریان را از بابت مشکلات احتمالی راحت خواهد کرد.

روشن شدن چراغ چک در خودروی مگان - رنوپایتخت

ایراد در سیستم تعقیب و کنترل موتور

یکی دیگر از دلایل روشن شدن چراغ چک در خودروی رنو مگان ایراد در سیستم تعقیب و کنترل موتور می باشد. همان طور که می دانید خودروهای امروزی از سیستم مدرنی برای موتور برخوردار هستند و بروز هرگونه اختلال باعث می شود که راندمان خودرو با مشکلات و چالش های زیادی مواجه شود. یکی از بخش های موتور، سیستم تعقیب و کنترل موتور می باشد که با خرابی آن شاهد ایرادات زیادی در عملکرد موتور و خودرو خواهیم بود.

ایراد در گیربکس

گیربکس یا سیستم انتقال از اصلی ترین بخش های هر خودرو محسوب می شود. این بخش همانند موتور به روغن مخصوص نیاز دارد تا از اصطکاک میان قطعات، داغی بیش از حد و … جلوگیری کند. این بخش به دلیل عدم استفاده از روغن مناسب، خرابی قطعات داخلی و … دچار ایراد و خرابی می شود و منجر به روشن شدن چراغ چک خودرو خواهد شد.

خرابی سنسورها

در خودروی رنو مگان سنسورهای مختلفی تعبیه شده اند که هر کدام از آن ها وظایف خاصی را انجام می دهند. به طور مثال برای دما، فشار هوا و … سنسورهای مربوطه فعالیت می کنند و خرابی هر کدام از آن ها از دلایل روشن شدن چراغ چک در خودروی رنو مگان محسوب می شود.

ضعیف شدن و خرابی باتری

اگر باتری خودرو دچار خرابی و ضعف شده باشد چراغ چک روشن می شود. علاوه بر آن اگر سیستم شارژ باتری با مشکل مواجه شود باز هم شاهد روشن شدن این چراغ خواهیم بود. به طور کلی باتری خودرو عمر محدودی دارد و بهتر است بر اساس دستورالعمل سازندگان رنو مگان، آن را در موعد مقرر تعویض کنید. لازم به ذکر است که دینام و باتری ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند که خرابی هر کدام بر عملکرد دیگری تاثیرگذار خواهد بود.

اتصالات برق و کابل ها

در سیستم خودرو اتصالات برقی متعددی وجود دارد که برای هر کدام از آن ها از کابل های مخصوص استفاده می شود. بدیهی است که بروز ایراد در اتصالات از جمله شل بودن، سولفاته شدن و … می تواند عملکرد آن ها را مختل کرده و باعث روشن شدن چراغ چک در خودروی رنو مگان شوند.

چذاغ چک چرا روشن میشود - رنوپایتخت

در هنگام روشن شدن چراغ چک چکاری انجام دهیم؟

پس از آنکه با دلایل روشن شدن چراغ چک در خودروی رنو مگان آشنا شدیم نوبت به این می رسد که به اقدامات لازم در این شرایط اشاره کنیم. شما به عنوان راننده باید در یک مکان امن توقف کنید. سپس سطوح مایعات از جمله آب رادیاتور، روغن موتور و … را مورد بررسی قرار دهید. اگر جزو افراد مبتدی هستید بهتر است با امداد خودرو تماس بگیرید. همچنین می توانید با سرعت آهسته حرکت کنید و خود را به نزدیک ترین تعمیرگاه برسانید.

بدون شک تشخیص سریع مشکلات کمک می کند تا از خرابی های عدیده و جدی در آینده نزدیک جلوگیری شود. اغلب افرادی که سال های سال از خودرو استفاده کرده اند به خوبی می دانند که سرویس ها  و چکاپ های دوره ای تا چه میزان بر سلامت خودرو تاثیرگذار است و می تواند هزینه ها را کاهش دهد.

توجه داشته باشید که بعد از مراجعه به تعمیرگاه مگان باید ابتدا اطلاعات دقیق راجع به مشکل را بیان کنید. این موضوع کمک می کند تا رسیدگی به وضعیت خودرو سریع تر انجام شود. در این مراکز از دستگاه های حرفه ای مانند دیاگ برای عیب یابی استفاده می شود و خطاهای موجود توسط کدهای خاص نمایش داده می شوند. قطعا شما به عنوان یک راننده می توانید با رعایت اصولی همچون رانندگی صحیح، عدم رانندگی در گرمای زیاد، عدم رانندگی در ترافیک های طولانی و … به سلامت هرچه بیشتر خودرو کمک کنید.

Rate this post

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *