شنبه - 4شنبه 9:00 - 18:00 | 5شنبه 9:00 - 14:00
  • لطفا قبل از مراجعه تماس بگیرید

    09128479163

  • آدرس

    تهران-تهران نو–خیابان دماوند-ایستگاه فرودگاه

انجام خدمات ریمپ برای انواع خودروی رنو

برای سرویس و ارائه خدمات ریمپ می توانید با ما تماس بگیرید. سرویس دهی سریع و هزینه ی مناسب خدمات دهی اصول اصلی کار ماست. 

انجام خدمات ریمپ برای انواع خودروی رنو

در این مطلب قصد داریم به انجام خدمات ریمپ برای انواع خودروی رنو بپردازیم. ریمپ یکی از خدماتی است که باعث به حداکثر رسیدن راندمان خودرو می شود و این تنظیمات بر روی ECU قابل انجام هستند. ریمپ ECU به طور کامل موتور خودرو را تحت کنترل می گیرد و تاثیرات چشمگیری در شتاب، سوخت و … خواهد داشت. با ما همراه باشید تا انجام خدمات ریمپ برای انواع خودروی رنو را یکدیگر بررسی کنیم .

ریمپ خودرو چیست ؟

انجام خدمات ریمپ برای انواع خودروی رنو توسط تعمیرگاه های تخصصی صورت می گیرد. ریمپ بر روی ECU که همانند مغز خودرو می باشد قابل اجراست. در واقع می توان گفت که ریمپ نوعی تنظیمات نرم افزاری می باشد که ECU خودرو را برای به حداکثر رساندن راندمان برنامه ریزی می کند تا بتواند موتور را به طور کامل تحت کنترل خود بگیرد. ECU یک رایانه کوچک در خودرو است که عملکرد موتور را کنترل می کند. سازندگان خودرو از طریق تنظیم این رایانه، موتور را کالیبره می کنند. معمولا این تنظیمات قبل از عرضه خودرو به بازار انجام می شود و عواملی مانند قوانین، شرایط آب و هوایی، محدودیت ها و … در ریمپ تاثیرگذار است.

توصیه می کنیم برای انجام خدمات ریمپ برای انواع خودروی رنو به سراغ تعمیرگاه های تخصصی بروید. در حال حاضر تعمیرگاه تخصصی ال نود در تهران، تعمیرگاه تخصصی رنو شرق تهران و … اقدام به ریمپ کردن خودرو می کنند. در این تعمیرگاه ها تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان نیز امکان پذیر است. بعد از ریمپ خودرو شاهد بهینه شدن، بهبود شتاب و رفع ناک خواهیم بود.

در فرآیند ریمپ خودرو ابتدا برنامه فابریک خودرو بررسی و خوانده می شود. سپس با در نظر گرفتن شرایط و پارامترهای مختلف، تغییرات لازم بر روی برنامه اعمال خواهد شد و ECU به طور مجدد برنامه ریزی می شود. سپس تست خودرو با برنامه ریزی جدید انجام می شود و عملکرد خودرو چک خواهد شد. لازم به ذکر است که اگر برای رپمپ خودرو به تعمیرگاه تخصصی ال 90 تهران مراجعه کردید برنامه فابریک خودرو در آرشیو تعمیرگاه حفظ می شود.

انجام خدمات ریمپ برای انواع خودروی رنو

منظور از ایرادات نرم افزاری در خودرو چیست ؟

در ریمپ کردن خودرو می توان ایرادات نرم افزاری را نیز تشخیص داد. منظور از ایرادات نرم افزاری، هر گونه رفتار نامطلوب در عملکرد خودرو می باشد. توجه داشته باشید که تشخیص این ایرادات کار راحتی نیست و توصیه می کنیم آن را به یک متخصص بسپارید. اغلب افراد ایرادات خودرو را صرفا ایراد مکانیکی و برقی می دانند. یکی از ایرادات مکانیکی خودرو شامل لرزش درجای موتور می باشد که ناشی از خرابی دسته موتور است. همچنین از ایرادات برقی و الکترونیکی می توان به ضعیف بودن شمع ها یا خرابی انژکتور اشاره کرد. اما ایرادات نرم افزاری با اصلاح دور در جا مرتفع می شوند که شامل موارد زیر می باشند.

  • خودروهایی که از پدال برقی برخوردار هستند ممکن است دچار تاخیر در پدال گاز شوند.
  • هنگامی که خودرو در دور پایین قرار دارد دچار مشکلاتی از قبیل مکث یا کپ کردن می شوند.
  • اغلب افراد از بالا بودن دمای روشن شدن فن ابراز نگرانی می کنند که این موضوع جزو ایرادات نرم افزاری محسوب می شود.
  • پدیده ناک که اغلب افراد آن را به صدای سوپاپ می شناسند. در این شرایط باید به منظور انجام خدمات ریمپ برای انواع خودروی رنو اقدامات لازم را انجام دهید.
انجام خدمات ریمپ برای انواع خودروی رنو

دلیل عدم ریمپ خودرو توسط کارخانه

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که چرا افراد برای انجام خدمات ریمپ برای انواع خودروی رنو به مراکز مربوطه مراجعه می کنند؟ چرا خودرو در کارخانه ریمپ نمی شود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که ریمپ خودرو در کارخانه صورت نمی گیرد و به واسطه تامین کننده برای خط تولید خودرو ارسال می شود. تامین کنندگان موظف هستند که ECU خودرو را بر مبنای استاندارد آلایندگی دیکته شده تنظیم کنند. به طور مثال هنگامی که استاندارد یورو 5 الزامی شود تمام تامین کنندگان وظیفه دارند برنامه ECU  را بر این مبنا تنظیم کنند. نکته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که کارخانه ها با فراخوان های مربوطه اقدام به برنامه ریزی مجدد خودروها در راستای رفع ایرادات می کنند. به طور مثال در خودروهای پژو 206، فراخوان چوب شدن ترمز انجام شد که سبب برنامه ریزی مجدد آن شد.

ریمپ برای خودرو مفید یا مضر ؟

این سوال از چند جنبه قابل بررسی است. نخست آنکه موتور در چه شرایطی به سر می برد؟ آیا موتور روغن سوزی دارد؟ قطعا موتورهایی که دچار این مشکل هستند ریمپ نمی شوند. نکته بعدی که باید مدنظر قرار دهید این است که ریمپ خودرو باعث برطرف شدن تمام مشکلات آن نمی شود. قطعا موتورهایی که بد نگهداری شده اند با ریمپ کردن مانند روز اول نمی شوند. ریمپ نتایج متفاوتی بر روی هر خودرو دارد و نمی توان انتظار داشت که در تمام خودروها به طور یکسان جواب دهد.

انجام خدمات ریمپ برای انواع خودروی رنو

نتایج ریمپ خودرو چیست ؟

هنگامی که انجام خدمات ریمپ برای انواع خودروی رنو را انجام می دهید تغییراتی از جمله رفع ایرادات نرم افزاری مانند اصلاح دمای فن، صدای ناک، تاخیر پدال، خطاهای زائد و .. را مشاهده خواهید کرد. همچنین ارتقای موتور با تجهیزات مدرن مانند کیت مکش، هدرز، توربو آپگرید و … انجام می شود. در نهایت شاهد اصلاح مصرف سوخت در خودرو خواهید بود که از نظر اقتصادی برای رانندگان مقرون به صرفه است. در حال حاضر سوخت در کشور ما بسیار گران شده و ریمپ کردن خودرو می تواند یکی از راه های صرفه جویی محسوب شود.