شنبه - 4شنبه 9:00 - 18:00 | 5شنبه 9:00 - 14:00
  • لطفا قبل از مراجعه تماس بگیرید

    09128479163

  • آدرس

    تهران-تهران نو–خیابان دماوند-ایستگاه فرودگاه

علت سوختن لنت ترمز در خودروی رنو مگان
فهرست مطالب

علت سوختن لنت ترمز در خودروی رنو مگان چیست؟

علت سوختن لنت ترمز در خودروی رنو مگان مربوط به ترمزهای مکرر، تغییر شکل دیسک و استفاده از لنت های نامرغوب می باشد. لنت جزو قطعات مصرفی خودرو محسوب می شود که با گذر زمان مستهلک شده و کارآیی خود را از دست می دهد. در این مطلب علاوه بر آنکه علت سوختن لنت ترمز در خودروی رنو مگان را مورد بررسی قرار می دهیم به اقدامات لازم در هنگام سوختگی این قطعه نیز اشاره خواهیم کرد.

علت سوختن لنت ترمز در خودروی رنو مگان

دلیل سوختن لنت ترمز

علاوه بر آشنایی با علت سوختن لنت ترمز در خودروی رنو مگان باید علائم آن را نیز بشناسید. خودروی مگان همانند سایر خودروها، دارای قطعات مصرفی می باشد. این قطعات شامل شمع، لنت، باطری و … است. لنت به مرور زمان تمام می شود اما اغلب ایراداتی که در آن رخ می دهد به دلیل افزایش دمای بیش از حد یا داغی لنت است. انتشار دود و بوی سوختگی باعث می شود که استهلاک خودرو افزایش پیدا کند. در این شرایط بهتر است به تعمیرگاه تخصصی مگان ” رنو پایتخت ” مراجعه کرده و اقدام به تعویض لنت کنید.

تغییر شکل دیسک

اگر بخواهیم دیسک را از نظر جنس مورد بررسی قرار دهیم باید بگوییم که بسیار سخت و تغییرناپذیر است. اما اگر دمای آن تغییر کند اوضاع مقداری متفاوت می شود. از آنجایی که درصد بسیار بالایی از دیسک، فلز می باشد در دمای بالا مقداری نرم می شود. تصور کنید که در یک اتوبان در حال رانندگی با سرعت بالا هستید. عاملی که موجب افزایش اصطکاک و دما می شود، ترمزهای مکرر است. در این حالت شکل ظاهری دیسک تغییر می کند و آسیب پذیر می شود.

همچنین اگر لنت به ماده ای سرد مانند آب کف جاده اصابت کند، باز هم احتمال تغییر شکل آن وجود خواهد داشت. اگر با لنت ناهموار، قصد ترمز کردن داشته باشید فشار زیادی به آن وارد می شود و این امر تاثیر مستقیمی در افزایش دمای آن خواهد داشت. تکرار این موضوع به تدریج باعث می شود که دود و بوی سوختگی از لنت به مشام برسد و اصطلاحا بگوییم که دیسک دچار سوختگی شده است.

ترمز های مکرر

یکی از مشکلاتی که در کلان شهرهای ایران وجود دارد ترافیک است. رانندگان مجبورند در ترافیک، به طور مکرر ترمز کنند و این موضوع مهم ترین علت سوختن لنت ترمز در خودروی رنو مگان محسوب می شود. هنگامی که فاصله میان ترمزها کاهش پیدا می کند و فشاری که بر روی پدال اعمال می شود نسبتا زیاد است، لنت مجبور به تماس های مکرر با دیسک می شود و دمای آن بالا می رود. این شرایط باعث داغی آن شده و به خوبی بوی سوختگی آن را احساس خواهید کرد.

تعمیر و سرویس مگان با قیمت مناسب و ارائه خدمات سریع

لنت نامرغوب

در میان مواردی که به آن ها اشاره کردیم، نامرغوب بودن لنت از بیشترین اهمیت برخوردار است. اگر لنت بی کیفیت باشد با وجود تمام ملاحظاتی که می کنید، باز هم بعد از مدتی بوی سوختگی از آن به مشامتان خواهد رسید. همچنین لنت های نامرغوب آسیب زیادی به دیسک می رسانند و این موضوع در طولانی مدت هزینه های سنگینی را برای رانندگان به وجود خواهد آورد. اکیدا پیشنهاد می کنیم از لنت هایی با برند معتبر استفاده کنید. در کلینیک تخصصی رنو این برندها در اختیار شما قرار خواهند گرفت.

علت سوختن لنت ترمز در خودروی رنو مگان

اقدامات لازم در هنگام انتشار بوی سوختگی لنت

پس از آنکه با علت سوختن لنت ترمز در خودروی رنو مگان آشنا شدیم نوبت به این می رسد که به اقدامات لازم در این شرایط اشاره کنیم. ابتدا توصیه می کنیم خونسردی خود را حفظ کنید. زیرا استرس زیاد باعث می شود که کنترل خودرو را از دست بدهید.

  • خودرو را در یک مکان امن متوقف کنید. چند دقیقه اجازه دهید تا سیستم ترمز خودرو خنک شود و به دمای اولیه برسد.
  • بعد از آنکه سیستم ترمز به دمای اولیه رسید خودرو را به تعمیرگاه مگان برسانید. در این حالت با سرعت کم رانندگی کنید. زیرا اگر سیستم ترمز صدمه جدی دیده باشد با افزایش سرعت کارآیی خود را از دست می دهد و احتمال بروز سانحه را افزایش می دهد.

بهترین زمان برای تعویض لنت ترمز

همان طور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم لنت جزو قطعات مصرفی به شمار می رود که هر چند وقت یکبار باید آن را تعویض کرد. علائم زیر نشان دهنده زمان تعویض این قطعه می باشند:

  • با فشار دادن پدال ترمز، شاهد لرزش آن خواهید بود.
  • در هنگام توقف خودرو صداهای عجیب از آن به گوش می رسد.
  • زمانی که قصد چرخش یا پیچیدن دارید شاهد اختلال در کنترل خودرو هستید.
  • شکل ظاهری لنت ترمز تغییر کرده و یا ضخامت آن کاهش پیدا می کند.
  • لنت به دلیل نشت روغن، چرب شده است.

راهنمای خرید بهترین لنت ترمز

رانندگانی که با علت سوختن لنت ترمز در خودروی رنو مگان آشنا شده اند قطعا به دنبال لنتی می گردند که مقاومت بیشتری داشته باشد. توجه به نکات زیر به شما کمک می کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید:

  • خرید لنت ترمز را از فروشگاهی انجام دهید که انواع برندهای معتبر و باکیفیت را داشته باشد و در انتخاب به شما کمک کند.
  • در هنگام خرید این قطعه مصرفی، ویژگی های ظاهری آن را مورد بررسی قرار دهید. این ویژگی ها شامل کد کالا، نوع بسته بندی و … می باشد. از این طریق می توانید اصل یا تقلبی بودن این قطعه را تشخیص دهید.
  • به هیچ عنوان لنت ترمز ارزان خریداری نکنید. زیرا استاندارد نیستند و از کیفیت پایینی برخوردارند. این لنت ها بعد از چند بار ترمزگیری، استهلاک پیدا می کنند و باعث اختلال در عملکرد کل سیستم ترمز خواهند شد.
  • برای خرید انواع لنت ترمز باید به شرایط آب و هوایی، مدل خودرو، میزان ترافیک و ناهمواری جاده توجه کنید.

بهتر است لنتی را خریداری کنید که از مقاومت بالایی در برابر اصطکاک برخوردار بوده تا طول عمر زیادی داشته باشد. هر چقدر مقاومت لنت بالاتر باشد، فواصل تعویض آن طولانی تر خواهد شد.

Rate this post

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *