شنبه - 4شنبه 9:00 - 18:00 | 5شنبه 9:00 - 14:00

تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان

برای تعمیرات در زمینه های مختلف مگان تعمیرگاه رنو پایتخت آماده ی خدمت رسانی است. تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان یکی از خدمات ویژه ای است که توسط تعمیرکاران حرفه ای عرضه می شود.

تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان

انواع خدمات جهت تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان

بررسی و عیب یابی

سرویس دوره ای

تعویض روغن گیربکس

تعمیر گیربکس

خدمات ما را بهتر ببینید

ویدیوی تعمیرگاه ما را ببینید تا بیشتر با خدمات و نحوه ی کار تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان آشنا شوید تا با خیال راحت خودروی مگان خود را جهت تعمیر گیربکس بدست تعمیرکاران ما بسپارید.

با تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان ، مشکلات گیربکس مگان خود را حل کنید...

چرا تعمیرگاه رنو پایتخت؟

قیمت مناسب

تمامی خدمات جهت تعمیر گیربکس و دیگر مشکلات مگان با قیمتی مناسب ارائه می شود

تعمیرکاران متخصص

خدمات و تعمیرات مگان و خودروهای رنو توسط تعمیرکارانی حرفه ای و متخصصین عالی ارائه می شود.

انواع خدمات تعمیر مگان

تمامی مشکلات و تعمیرات مورد نیاز مگان در این تعمیرگاه توسط متخصصین انجام می شود

مشاوره رایگان

قبل از مراجعه توسط کارشناسان حرفه ای ما مشاوره ای جهت تعمیرات مورد نیاز خودرو ارائه می شود

تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان

سوالات متداول در زمینه تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان

بله به صورت دوره ای لازم است که روغن گیربکس هم مانند روغن موتور تعویض شود

با توجه به میزان کارکرد و زمان استفاده از خودرو تعیین می شود که خودرو هر چند وقت یکبار برای سرویس دوره ای گیربکس مراجعه کرد.

علت اصلی این تقه ها می تواند مشکلات برقی باشد. بودن فشار روغن گیربکس نیز می تواند علت دیگر این موضوع باشد.

تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان

سرویس دوره ای گیربکس مگان چه زمانی است؟

خیلی از افراد این سوال برایشان پیش می آید که هر چد وقت یکبار باید گیربکس اتومات مگان بررسی و سرویس شود؟ اطلاعات دقیق برای زمان را بهتر است در دفتر راهنمایی که کمپانی ارائه داده است بررسی کرد. اما اگر به صورت اصولی از گیربکس استفاده شود و به آن فشار نیاید و سرویس دوره ای به موقع انجام شود، عمر بالاتری دارد و کارکرد آن بهتر می شود. اصولا زمان سرویس و تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان مابین 20000 تا 45000 کیلومتر است.

کارکرد گیربکس اتوماتیک با فشار روغن گیربکس است که خیلی مهم است این روغن در زمان مشخص و تعیین شده تعویض شود. اگر به موقع عوض نشود باعث افت فشار روغن می شود و گیربکس به درستی کار نمی کند. این کار باعث می شود اجزای داخلی گیربکس که شامل باندها و صفحات ترمز هم هستند با مشکل بر بخورند.

توضیحات بیشتر درباره خدمات تعمیر گیربکس

سرویس و عیب یابی گیربکس اتوماتیک مگان و دیگر خودروهای رنو یکی از خدمات ویژه و مهمی است که توسط تعمیرگاه رنو پایتخت ارائه می شود. در این سرویس، گیربکس مگان به صورت دوره ای عیب یابی می شود و در صورت لزوم روغن آن تعویض می شود. همچنین هر ایراد و مشکلی که در گیربکس به وجود آمده است هم بررسی می شود و مشکلات آن حل می شود.

گیربکس یکی از اجزا اصلی خودرو مگان است و اگر به صورت درستی عملکرد نداشته باشد باعث کاهش کارایی خودرو می شود و به آن آسیب می رساند. به همین خاطر سرویس دوره ای آن بسیار مهم است و اگر احساس می کنید دنده ی اتومات و یا دستی به خوبی کار نمی کند و یا کند عمل می کند حتما در اسرع وقت به تعمیرگاه تخصصی در این رابطه مراجعه کنید.

با تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان ، مشکلات گیربکس مگان خود را حل کنید...

ساختمان گیربکس اتوماتیک

  • کلاج هیدرولیکی
  • مجموعه دنده های سیاره ای
  • تجهیزات راه اندازی

نحوه کارکرد گیربکس اتوماتیک

گیربکس اتوماتیک یکی از تکنولوژی های پیشرفته ی اتومبیل است که شامل 4 قسمت :  هیدرولیکی، مکانیکی، برق و کامپیوتر هستند که به صورت هماهنگ با هم کار می کنند و اختلال در یکی از قسمت ها باعث ایجاد مشکل کلی در گیربکس می شود. در گیربکس دستی کلاج و اتوماتیک، توربین ها هستنند که یک کار را انجام می دهند ولی جزئیات آنها با هم متفاوت است و مشخصا در اتوماتیک بسیار پیشرفته تر است.

تفاوت میان گیربکس دستی و اتوماتیک باعث شده است تا تعمیرات و سرویس هر کدام به گونه ای متفاوت انجام شود. گیربکس اتوماتیک چون به وسیله ی فشار روغن کار می کند بسیار مهم است تا تعویض روغن به موقع و طبق دستور شرکت سازنده با توجه به کیلومتر طی شده، انجام شود.

چون گیربکس با روغن کار می کند، هر گونه ترک و یا پارگی باعث ریزش روغن می شود باعث از کار افتادن دنده ها و یا سوزاندن آن شود. در ابتدا هم دنده عقب و دنده 5 دچار مشکل می شود و سپس تمامی دنده ها آسیب می بینند و ریزش روغن هیچ آلارمی هم نمی دهد و اگر به موقع تعویض نشود مشکلات جدی برای خودرو ایجاد می کند.

علت خطای چک گیربکس مگان

پس از گذشت زمانی ممکن است در صفحه کیلومتر شمار خطای چک گیربکس (Check Gearbox) را مشاهده کنید. این خطا به عوامل گوناگونی ممکن است بستگی داشته باشد. برای رفع این خطا حتما هر چه زودتر به تعمیرگاه جهت تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان مراجعه کنید. این خطا ممکن است در اثر روغن گیربکس باشد. همچنین صدا تقه در گیربکس هم نشانه ای از وجود مشکل است. مشکلاتی مانند: آلوده شدن روغن گیربکس و از بین رفتن کیفیت اولیه، پایین رفتن سطح روغن، ساعتی گیربکس، شیر برقی ساعتی گیربکس و .. می تواند باشد که تعمیرکاران حرفه ای آن را بررسی می کنند.

اجزای گیربکس اتوماتیک مگان

1 . کانورتر یا مبدل گشتاور (توربین)
2 . پمپ هیدرولیک جعبه دنده ( اویل پمپ )
3 . مجموعۀ دنده‌های سیاره‌ای ، ترمزها و کلاچ‌ها
4 . دیفرانسیل
5 . پنیون ( رابط گیربکس و دیفرانسیل که نقش کاهنده دارد )
6 . سنسورها ، واحد اندازه‌گیری و کنترل کامپیوتری ( ECU )

گیربکس مگان دارای سیستم کلاچ سیاره‌ای و دو سیستم دستی و اتومات برای تعویض دنده می باشد و  این گیربکس از نوع تیپ ترونیک است . 

تعویض دنده

تعویض دنده در گیربکس اتوماتیک مگان توسط یک واحد الکترونیکی انجام می‌شود ، کامپیوتر (ECU) ، برای کنترل شیرها و رگلاتورهای واحد هیدرولیک ، پیام‌های مختلفی از سنسورها دریافت می‌کند که این سنسورها شامل این موارد هستند :

1. پتانسیومتر دریچۀ گاز

2. سنسور دور موتور

3. سنسور سرعت توربین که سرعت ورودی به گیربکس را نشان می‌دهد .

4. سنسور سرعت خودرو

5. سنسور دما و فشار روغن

6. کنتاکتور چند منظوره که وضعیت اهرم انتخاب دنده را نشان می‌دهد .

سنسور های دیگر در گیربکس اتوماتیک مگان

1. سنسور فشار روغن

این سنسور فشار روغن را به EGS اعلام می‌کند تا EGS ، فشار مدار را توسط EVM ( شیر برقی ) کنترل کند .

2. سنسور دمای روغن

این سنسور دمای روغن را به EGS اعلام می‌کند تا EGS ، از  طریق این اطلاعات جهت تنظیم فشار روغن و کنترل گیربکس اتوماتیک مگان در دماهای بالا استفاده ‌کند .

3. سنسور سرعت خودرو

این سنسور اطلاعات مربوط به سرعت خودرو را به ECU موتور اعلام می‌کند و این اطلاعات از طریق شبکه CAN ، به EGS ارسال می کند .

روغن گیربکس اتوماتیک

1 . ویسکوزیته یا گرانروی پایین : روغن گیربکس اتوماتیک مگان ، رقیق است ، پس گرانروی پایینی دارد و این مهم‌ترین ویژگی‌ روغن گیربکس می باشد .

2 . آب گریزی : روغن گیربکس باید دارای این ویژگی باشد تا در صورت نفوذ آب یا رطوبت به مخزن خودرو ، از تشکیل امولسیون‌های مضر جلوگیری کند .

3 . مقاومت در برابر گرما : از دیگر ویژگی های روغن گیربکس اتوماتیک این است که خاصیت خنک کنندگی داشته باشد نقطه جوش روغن گیربکس اتوماتیک پایین‌تر از روغن گیربکس دستی می باشد و عملکرد آن در گیربکس اتوماتیک مگان به این صورت می باشد که مانع از داغ شدن دنده ها می‌شود . 

مزایای گیربکس اتوماتیک EDC

گیربکس اتوماتیک دو کلاچه باعث تعویض سریع تر و روان تر دنده می شود . از دیگر مزایای این گیربکس این می باشد که انتقال نیرو با پایداری بیشتری امکان پذیر است .
دستگیره های تعویض دنده روی فرمان اتومبیل چه مزایایی دارد ؟

این دستگیره ها روی فرمان خودرو ، نمایانگر اتومبیل اسپرت بوده و سهولت رانندگی را بیشتر می نماید ، زیرا برای تعویض دنده نیازی به این نیست که دستان خود را از روی فرمان بردارید .

مزایای موتور TCe 205

1 . کاهش مقدار انتشار کربن دی اکسید (Co2)
تعدیل نیرو و فناوری های پیشرفته ای که در موتور این اتومبیل استفاده شده سبب کاهش انتشار گاز های گلخانه ای می شود . فناوری‌های به کار برده شده در موتور این اتومبیل شامل موارد زیر می باشد :

  • مدیریت حرارتی: سیستم خنک کننده به موتور اجازه می‌دهد تا با سرعت بیشتر به دمای مورد نیازش برسد و در نتیجه باعث کاهش مصرف سوخت می شود.

راهنمای جامع عیب یابی گیربکس اتومات مگان

در راهنمای عیب یابی گیربکس اتومات مگان به نکاتی اشاره می کنیم که با اطلاع از آن ها می توانید اقدام به عیب یابی و تعمیر گیربکس کنید. اما توصیه می کنیم این کار را به فرد متخصص بسپارید. زیرا این قطعه از خودرو دارای حساسیت زیادی می باشد. بهتر است عیب یابی گیربکس اتومات مگان در تعمیرگاه تخصصی رنو شرق تهران انجام شود.

عیب یابی گیربکس اتومات مگان

عیب یابی گیربکس اتومات مگان چگونه است؟ گیربکس یکی از حساس ترین قطعات خودرو محسوب می شود که مسئولیت های مهمی بر عهده دارد. نام دیگر گیربکس ، جعبه دنده است. در برخی از خودروها جعبه دستی به صورت دستی و در برخی دیگر به صورت اتومات است. قطعا تجربه رانندگی با خودروهایی که دارای گیربکس اتومات هستند لذت بخش تر خواهد بود. در خصوص عیب یابی گیربکس اتومات مگان باید بگوییم که این قطعه مانند سایر قطعات ممکن است دچار خرابی و استهلاک شود و چراغ چک آن ( Chech Gearbox ) فعال شود. هنگامی که این چراغ روشن شد نشان دهنده خرابی گیربکس است و نیازمند بررسی و تعمیر می باشد.
گیربکس خودرو برای روان کار کردن و خنک ماندن نیاز به روغن دارد. در دفترچه راهنمای خودرو قید شده که بهترین زمان برای تعویض روغن گیربکس چه وقت است. معمولا در این زمان روغن گیربکس کیفیت خود را از دست داده و آلودگی های زیادی را به خود جذب کرده است. در این شرایط شاهد این موضوع هستیم که دیگر قادر به خنک کردن گیربکس نیست و نمی تواند سبب کار کردن روان قطعات شود. به همین دلیل تعویض دنده به موقع انجام نخواهد شد و اصطلاحا گیربکس تقه می زند.
هنگامی که از دنده یک به دنده دو می روید صدای تقه از آن می شنوید. رانندگان حرفه ای به سرعت متوجه این مساله می شوند و برای تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان به تعمیرگاه های تخصصی مراجعه می کنند. اگر شما جزو رانندگان حرفه ای نیستید و به راحتی متوجه عیوب به وجود آمده در خودرو نمی شوید بهتر است هر چند وقت یکبار اقدام به سرویس های دوره ای کنید. زیرا با این کار می توانید از بروز عیب در بسیاری از قطعات خودرو مطلع شوید و از خرابی بیشتر آن ها جلوگیری کنید.

عیب یابی گیربکس اتومات مگان

تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان

بعد از مراجعه به تعمیرگاه تخصصی ال نود در تهران و درخواست بررسی گیربکس اتوماتیک از دستگاه های مختلفی برای عیب یابی آن استفاده می شود. در حال حاضر ابتدا با انجام تست های جاده ای و استفاده از دستگاه دیاگ فشار روغن گیربکس را بررسی می کنند. اگر فشار روغن ضعیف شده باشد به معنای بروز مشکل در گیربکس است. زیرا روغن نشان دهنده حالات مختلف گیربکس می باشد و می تواند بسیاری از ایرادات را نشان دهد. در هنگام مشاهده ضعف فشار در روغن گیربکس باید موارد زیر را بررسی کنید.

عیب یابی گیربکس اتومات مگان

بررسی کیفیت و سطح روغن

همان طور که اشاره شد کیفیت روغن گیربکس به مرور زمان از بین می رود. روغن مهم ترین عامل در خنک نگه داشتن گیربکس و روان کار کردن قطعات است. اما در طول زمان آلودگی های مختلفی به آن جذب می شود که باعث اختلال در عملکرد آن خواهد شد. به طور مثال دیگر توانایی خنک کردن گیربکس را ندارد و بعد از مدتی گیربکس دچار داغی بیش از حد می شود. در عیب یابی گیربکس اتومات مگان باید ابتدا روغن و سطح آن بررسی شود. در بسیاری از مواقع مشکلات گیربکس با تعویض روغن برطرف می شود. انجام این کار در تعمیرگاه تخصصی ال 90 تهران امکان پذیر است.

سنسور فشار روغن

اگر میزان فشار روغن از حالت نرمال خارج شده باشد احتمال خراب شدن سنسور فشار گیربکس وجود دارد. در بسیاری از مواقع نیاز به تعویض سنسور وجود دارد اما در برخی از مواقع می توان آن را تعمیر کرد. بخش های مختلف خودروهای اتوماتیک به سنسور مجهز هستند که می توانند عملکرد را به خوبی نمایش دهند. ساعت گیربکس و شیربرقی گیربکس نیز باید در بررسی سنسور چک شوند و سلامت آن ها ارزیابی شود.

تعمیر و سرویس گیربکس مگان با قیمت مناسب و ارائه خدمات سریع

سیم کشی

سیم کشی گیربکس با برق خودرو ارتباط مستقیمی دارد. برخی از مشکلاتی که در خودرو به وجود می آید به دلیل ایرادات برقی است. برق خودرو توسط باطری تامین می شود. اگر مدت زمان زیادی از خودرو استفاده نکنید و آن را روشن نکنید اصطلاحا باطری می خوابد و نمی تواند برق مورد نیاز خودرو را تامین کند. احتمالا بعد از بررسی سیم کشی خودرو متوجه شوید که نیاز به تعویض یا تعمیر دارد.
مواردی که به آن ها اشاره شد به عنوان روش های مهم در عیب یابی گیربکس اتومات مگان محسوب می شود. اگر با انجام این روش ها، ایرادات گیربکس مرتفع نشد نوبت به تعویض کامل این قطعه می رسد. زیرا برخی از تعمیرکاران حرفه ای معتقد هستند که بعد از بررسی این موارد و رفع نشدن مشکل ، گیربکس دچار ایراد اساسی است و باز کردن آن نیز مقرون به صرفه نمی باشد و بهتر است که به طور کامل تعویض شود.

بهترین زمان برای تعویض روغن گیربکس اتوماتیک مگان

هر کدام از خودروها دارای دفترچه راهنما هستند و در این دفترچه بهترین زمان برای تعویض روغن گیربکس ، روغن موتور و … درج شده است. برای خودروی مگان باید هر 50000 کیلومتر یکبار روغن گیربکس را تعویض کنید تا عملکرد و راندمان مناسبی از خود نشان دهد. اگر نسبت به این موضوع بی تفاوت باشید سبب پایین آمدن فشار روغن خواهید بود که در نتیجه به قطعات داخلی گیربکس صدمه وارد خواهد شد.

روش تعویض روغن گیربکس اتوماتیک مگان

پس از اینکه به بررسی عیب یابی گیربکس اتومات مگان پرداختیم نوبت به این می رسد که به بهترین روش برای تعویض روغن گیربکس اشاره کنیم. روغن گیربکس خودروهای اتوماتیک مانند مگان توسط دستگاه مخصوص تعویض می شود و امکان تخلیه آن به روش دستی وجود ندارد. اما می توان تعویض روغن گیربکس خودروهای دنده ای را به روش دستی انجام داد. ولی نکته ای که وجود دارد این است که نمی توان تمام روغن آن را تخلیه کرد و مقداری از آن در گیربکس باقی می ماند که ممکن است مشکلات بزرگ تری را به وجود آورد. توصیه می کنیم حتما از دستگاه های مخصوص بدین منظور استفاده کنید.
عیب یابی گیربکس اتومات مگان

12 دیدگاه

  • برای تعمیر گیربکس مگان چقدر باید هزینه کنم؟

    • سلام
      بستگی به موارد مختلفی داره و بعد از بررسی ایراد خودرو امکان تعیین هزینه هست

  • سلام
    ممنون از مطالب مفیدتون

    • سلام
      ممنون از شما خوشحالم که براتون مفید واقع شده

  • سلام من روغن گیربکسم رو تازه عوض کردم ولی هنوز در صفحه کیلومتر شمار خطای چک گیربکس رو نشان میده به نظرتون مشکل از چیه؟

    • سلام . به احتمال زیاد مشکل از کیلومتر شمار شما میباشد.

  • سلام آیا گیربکس‌ هیبریدی هم نیاز به تعویض روغن دارند؟

    • سلام بله در خودرو‌هایی نظیر تویوتا پریوس , 75 هزار کیلومتر و در خودروهای نظیر هیوندای سوناتا , 45 هزار کیلومتر تعویض روغن انجام می‌گردد.

  • سلام
    دنده عقب ماشینم دچار مشکل شده ربطی به گیربکس داره؟!؟!

    • سلام روزتون بخیر
      احتمال دارد موعد تعویض روغن گیربکس خودرو فرارسیده باشد.
      با مراجعه به حضوری به تعمیرگاه و متخصصان از مشکل خود مطلع شوید و نسبت به رفع آن اقدام نمایید

  • سلام.
    حس میکنم مگان من دیر دور بر میداره.کجا باید مرجعه کنم تا تست یا اینکه چک بشه.

    • سلام به تعمیرگاه ادرس تهران نو بعد چهارراه سبلان به سمت امام حسین خیابان رجبی پلاک سی
      در خدمت شما هستیم

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *